English العربية עברית Milestone Managment Magazine
אודותינו

 


 

הנעת עובדים

האם אתה מרוצה בעבודתך? האם העובדים שלך מרוצים בעבודתם? האם אתה מרגיש שאתה משקיע מעל ומעבר בעבודתך? האם עובדיך משקיעים מעבר לנדרש בעבודתם? שאלות אלו מעסיקות מנהלים ברחבי העולם. מאמר זה נוגע בכמה נקודות מרכזיות הקשורות להנעה והדרכת עובדים.

כיום אנחנו יודעים שעובדים לא עובדים רק בשביל הכסף. כסף אינו הגורם המניע הראשון במעלה. למעשה, הוא אפילו לא מדורג בין שלושת הראשונים. שלא תבינו לא נכון, אנשים באים לעבודה בשביל כסף, עושים את תפקידם בשביל כסף, אבל כסף לבדו אינו גורם להם להתלהב מעבודתם. אנשים עובדים בכדי לספק צרכים אחרים כמו - סטאטוס, עניין, שייכות, חברה, בוס ועוד. הכסף יצליח להניע את העובדים לטווח קצר, מה שגורם לארגונים רבים לערוך תחרויות פנים ארגוניות ולהביא לתוצאות כמותיות טובות יותר. אך זהו לא פתרון לאורך זמן.

אז מה כן עובד? מה גורם לעובדים להיות חדורי מוטיבציה ועוד לאורך זמן? התשובה נעוצה ברמה הניהולית של הארגון, הן ברמה הפרסונאלית והן בשיטות הניהול.

הכלל הראשון הוא לגרום לעובדים להרגיש טוב לגבי עצמם ולגבי מקומם בצוות


. מכיוון שאנשים שונים מונעים מדברים שונים, עלינו למצוא מהו הדבר שגורם לכל אחד מהעובדים להרגיש טוב לגבי עצמו וכן לחשוב על הדרך לשלב זאת בתוך הצוות בצורה נכונה. להלן כמה דוגמאות: יש אנשים שמונעים מאתגרים אינטלקטואליים בתפקיד - אנשים כאלו נוכל להניע בעזרת אתגרים הקשורים לנושא המעניין אותם, מבעיות הזקוקות לפתרונם, מלימוד והדרכת עובדים אחרים במיומנות חדשה וכדומה. אנשים אחרים מונעים מתחושת השייכות לצוות. אנשים כאלו צריכים לחוש שהם משמעותיים בתוך הצוות שלהם, שהם תורמים ומקשיבים לדעתם. אז איך תדע ממה מונע כל עובד שלך? - פשוט תשאל!

הכלל השני הוא לבדוק מה מניע כל אחד מהעובדים שלך

. חשוב לבדוק מהו הדבר שמניע כל אחד מהעובדים שלך. קבע איתם שיחות אישיות ושאל אותם מהו הדבר שהם הכי אוהבים בעבודה שלהם. מה גורם להם להתלהבות וחשוב לא פחות, כיצד אפשר לחזק גורם זה בתוך העבודה שלהם. תופתע מה אנשים מספרים על עצמם, ויותר מזה, מה מניע את האנשים. אתה תגלה דברים אחרים על אנשים. והעובדים - הם ירגישו שאתה מתעניין בהם, שחשוב לך לגרום להם להרגיש טוב לגבי עצמם ולגבי מקומם בארגון.

הכלל השלישי הוא התייחסות אישית

. מחקרים רבים מראים שאחד המרכיבים החשובים ביותר של מנהיגות טובה היא תחושת שאר העובדים שהמנהל שלהם מתעניין בהם. ושהוא אישית מתייחס אליהם באופן אישי. אבל איך אפשר להתייחס אישית לכל אחד מהעובדים? זה קל אם אתה מנהל קבוצה קטנה של אנשים. זה בלתי אפשרי אם אתה מנהל מאות עובדים. במקרה של עובדים רבים, יש לוודא שהמנהלים הישירים עורכים עם העובדים את השיחות האישיות הללו. ללא התייחסות אישית, תחושת ערך בארגון ומציאת הגורם המוטיבציוני של כל עובד, יהיה קשה להעלות את הנעת העובדים בארגון שלך.

בהצלחה.